עבודות איטום

איטום הזרקה. תכונות של שיטת ההזרקה של איטום מים

Written by יוסף כץ

תוכן

תור ומים מהם. בנוסף לעובדה שהמים נסחטים החוצה, כל החללים הללו מתמלאים בתרכובת ההזרקה הזו, המונעת נזילות נוספות בחדר.

ההבדל העיקרי בין שיטת איטום זו הוא חדירת חומר למבנה. לפעמים יש מצבים שבהם ההזרקה מתבצעת לא בתוך בטון או בסיס לבנים, אלא מאחוריו – שיטת בידוד זו נקראת איטום רעלה.

יישום איטום בהזרקה – מתי והיכן כדאי ליישם?

אם יש לחות בחדר, זה אומר שציפוי המגן מבחוץ נשבר.
זה יהיה אידיאלי לתקן את החסרונות של איטום מבחוץ, אבל, למרבה הצער, זה לא תמיד אפשרי מסיבות כלכליות ואחרות. שיטה זו למלחמה בלחות חודרת משמשת בעיקר בחלק התת קרקעי של מבנים (מתחת לרמה 0), כאשר אין גישה למקום מבחוץ.

לדוגמה, כאשר מדובר בבניין במרכז מוסקבה, בו יש נזילה במרתף, אך בשל העובדה שישנם בניינים נוספים בקרבת מקום, תקשורת או מעבר כביש, אי אפשר לחפור אחד מהם. צד או אחר, ויש לבטל את הפגם.
איטום בהזרקה משמש גם בבתים פרטיים, בהם בעל הבית אינו יכול או רוצה לחפור את המבנה מבחוץ.

שיטת האיטום בהזרקה מתאימה לסילוק נזילות במבנים העשויים מבטון או לבנים:

  • יסודות
  • מרתפים
  • קומות קרקע
  • קירות
  • טנקים
  • בריכות שחייה
  • מקומות שבהם נכנסים לתקשורת
  • תפרים קרים
  • מפרקי התפשטות
  • סדקים
  • קומות בין קומות
  • בורות
  • קירוי רצפות

חשוב לציין כי עבור כל סוג של תיקון וציפוי (בטון, לבנים, תפר קר או דפורמציה), נעשה שימוש בהרכב הזרקה משלו בעל צמיגות מתאימה ואיכויות אחרות. לדוגמה, עבור רוב קירות הלבנים, יש צורך להשתמש בתערובות הזרקת הליום, שכן אין להם מקדם התפשטות חזק ולא יהרוס לבנים שבירות.

כמו כן, תרכובות הליום מתאימות ביותר לצמתים דינמיים, שכן שרפי פוליאוריטן נסדקים במהירות במהלך הדינמיקה. בכל מקרה, בבחירת רכיב למבנה מסוים, עדיף לקרוא לנציג של החברה הקבלנית שיבצע עבודה כזו, שכן הוא זה אשר לאחר התבוננות בחפץ שלך ובמקום הנזילה, יוכל כדי לקבוע מה דרוש כדי למקסם את ההגנה על המקום שלך.

חומרי הזרקה בשינויים שונים מתמודדים בהצלחה עם מספר בעיות האיטום הקשות ביותר.

ביניהם יש דליפות במקומות כמו:

  • מנהרות תת קרקעיות;
  • תחנות מטרו;
  • מתקני התפלה;
  • מבנים נבנים באזורים עם מי תהום גבוהים.

חומרי הזרקה מבוססים על שילוב של טכנולוגיות ייחודיות ורכיבים חדשניים המוזרקים באמצעות מכשור מיוחד.

כיום, בעיקר חברות מתמחות משתמשות בחומרים הבאים:

  • שרפי פוליאוריטן בלחץ גבוה ונמוך;
  • שרפים הידרופוביים והידרופיליים של פוליאוריטן;
  • חומרים חד-רכיביים ודו-רכיביים עם תוספים מיוחדים;
  • שרפים להזרקה עם תגובה במהירות גבוהה, לחסימת זרימת המים הפעילה;
  • ג’לים אקריליים
  • ג’ל פוליאוריטן;
  • חומרי מלט;
  • שרפים אפוקסי;
  • הזרקה נגד עלייה נימית של מים.

תכונות של שרף פוליאוריטן (PU).

רכיבים נוזליים המגיבים למים ובעלי צמיגות ומקדמי התפשטות שונים חודרים לתוך הנקבוביות, החללים, החללים והסדקים הקטנים ביותר של מבנה הבטון. ציוד מיוחד וצינורות הידראוליים בלחץ גבוה משמשים להזרקות פוליאוריטן, שהן חיוניות כאשר הגישה לאזור התיקון מוגבלת. ככלל, חומרי הזרקה בעלי צמיגות שונה משמשים במצבים שונים ועם סוגים שונים של דליפות. הבחירה של החומרים הנכונים היא הטובה ביותר לסמוך על מומחים, כלומר מהנדסי שטח (שהיו במתקן שלך והכירו את כל הניואנסים האפשריים) ואותן חברות שאתה רוצה למשוך לביצוע עבודות אחראיות אלה.

מחיר איטום בהזרקה

כיום, יש הרבה חברות שונות בשוק רכיבי ההזרקה, הן מקומיות והן מחו”ל, המפורסמות והאיכותיות שבהן הן חומרי הצמח BASF וקו רכיבי ההזרקה HydroInject של מפעל HYDRO. לכל היצרנים הללו יש פלח מחירים משלהם, ומחיר החומרים שבהם קיימים רכיבים מיובאים יהיה גבוה משמעותית מעמיתיהם הרוסים. אך כאן חשוב להסתכל לא רק על המחירים אלא גם על האיכות שכן ברוב המקרים בנייה עלובת תהיה באיכות ירודה ותחזיק מעמד לא יותר מ-1-3 שנים, ולאחר מכן עלולות להתחיל שוב נזילות.

כשמדובר במחיר של רכיב ההזרקה, חשוב לשים לב גם לצריכה שלו למטר רץ אחד או 1 מ”ר, שכן, אולי, המחיר שלו נמוך. ובכל זאת, במקביל יש לו צריכה גדולה, בהתאמה, המחיר למ”ר או 1 מטר רץ, יהיה ביחד גבוה יותר מהחומר, שעלותו ל-1 ק”ג זולה יותר.

אם מדברים על מחיר או עלות איטום הזרקה באופן כללי – חומר + עבודה, אז חשוב להקפיד שבעת ציון עלות העבודה הכוללת המחירים קבועים ומצוינים לריצה של 1 מ”ר או 1 מטר, ולא ל-1 ק”ג חומר. מכיוון שאם המחירים מצוינים לק”ג, אז בביצוע פעולות איטום, הקבלנים יכולים ללכת על הטריק, להכניס פחות ק”ג חומר מהנדרש ובשימוש בכמות הנקובת לבקש כסף נוסף, אשר בסופו של דבר עלול לעלות על חישוב ראשוני פי 2.

Works descriptionUnit of measurementPrice in dollars
איטום חיבורים קרים: -התקנת שקע  -ניקוי השקע  -איטום שכבה אחר שכבה של תערובת שאינה ניתנת להתכווץm200
איטום חיבורים בין בלוקים: -התקנת שקע  -ניקוי השקע  -איטום שכבה אחר שכבה של תערובת שאינה מתכווצתm100
איטום חיבורי התפשטות:  -התקנת שקע  -ניקוי השקע  m700
איטום תפרים בהזרקה / איטום חתוך  התקנת שקע -ניקוי השקע  -איטום שכבה אחר שכבה של תערובת לא ניתנת להתכווצות -התקנת קידוחים והתקנת אריזה -קומפלקס של עבודות בהזרקה -פירוק של אורזים ואיטום חורי הזרקה m300
הזרקת איטום לגוף הבטון -סימון, התקנת חורים והתקנת אריזה -מכלול עבודות הזרקה -פירוק אריזה ואיטום חורי הזרקהm2400
איטום הזרקה לגוף הלבנים – סימון, סידור חורים והתקנת אריזה  – מכלול עבודות הזרקה – פירוק אריזה ואיטום חורי הזרקהm2400
איטום צמנט-מינרליm2180
איטום חודרm2180
איטום מקומות כניסת תקשורת:  -התקנת שקע  -ניקוי השקע  -איטום שכבה-שכבה של תערובת שאינה ניתנת להתכווצות-התקנת קדרות והתקנת אריזה-קומפלקס של עבודות הזרקה-פירוק אריזה. ואיטום חורי הזרקהpiece1900

טכנולוגיית הזרקה – כיצד מתרחש תהליך ההזרקה

תהליך ההזרקה תלוי במה בדיוק צריך להזריק. בהתאם לכך, יש הבדל בין הזרקת בטון לגוף, תפרים קרים, תפרי דפורמציה או מקומות כניסת תקשורת.

רצף העבודות:

תהליך ההזרקה לגוף המבנה:

  1. קודם כל, אתה צריך לעשות סימון כדי להתקין packers. לאחר מכן, אנו קודחים חורים בעומק של כ-4 סנטימטרים בצד אחד של הסדק או התפר ובזווית, כך שכאשר החור חוצה את הסדק, הוא עושה זאת במרכז. לדוגמה, על קיר בעובי 8 אינץ’, אנו קודחים כך שהחור יחצה 4 אינץ’ בתוך הקיר. אנו קודחים בערך כל 5 ס”מ מקצה אחד של התפר לקצה השני, ולאחר מכן אנו מתקינים יציאות הזרקה או אורזים, הם יכולים להיות פלסטיק או מתכת.
  2. לאחר מכן אנו משתמשים במשאבה בלחץ גבוה לשאיבת מים וחומצה, זה מנקה את אזור ההזרקה וסוחט את הלחות הקיימת מנקבוביות בסיס המבנה.
  3. לאחר מכן, תרכובת הזרקה, פוליאוריטן, מוזרקת ליציאות המותקנות בלחץ. כאשר פוליאוריטן מתערבב עם לחות, בתוך הקיר ובנקבוביות החומר, הוא מתחיל להתרחב לגומי מוקצף, והמוצר המעורב (פוליאוריתן קצף) מתחיל לחדור לכל הנקבוביות והחללים, להתרחב ולאטום אותו. יש לבצע את ההזרקה מקצה אחד של המשטח המוזרק ולהמשיך כל 5 ס”מ לקצה השני. כתוצאה מכך, כל החללים והאזורים החלשים יתמלאו בהרכב הזרקת פוליאוריטן ממי התהום. אם בסדק במרתף עסקינן, הרי שחלקו העליון נראה מבחוץ, ובהזרקה מתאימה תראו שנוזל ממנו גומי קצף, למעשה האיטום עובר ישר דרכו. זוהי הגנה טובה ממי תהום.

איטום חיבורי בטון קרים או איטום חתוך בהזרקה:

  1. ראשית, עושים הזחה.
  2. לאחר מכן אוטמים את הקנס הזה עם איטום מתרחב מיוחד או תרכובת תיקון כך ששרף ההזרקה ייכנס פנימה (לעובי הקיר) ולא ייצא בתפר קר חלש בחזרה.
  3. שאר התהליך זהה להזרקה לגוף שתוארה לעיל.

איטום הזרקה של הבסיס

כאשר מופיעה רטיבות בביתכם, שהסיבה לה היא בעיה באיטום התשתית, השיטה הנכונה ביותר לפתור בעיה זו היא לחפור את המבנה מבחוץ ולשקם את האיטום המגן. אם מסיבה כלשהי אי אפשר לעשות זאת, אז יש צורך לבצע עבודות איטום מבפנים. עד כה, זוהי שיטת התיקון היעילה ביותר המשמשת לסילוק נזילות במרתפים וביסודות מבפנים.

איטום הזרקה של יסודות וקירות בפוליאוריתן

סוג זה של הזרקה הוא אולי השיטה הנפוצה ביותר המשמשת לתיקון נזילות צריכת מים באופן כללי, בשל הרבגוניות שלה. הוא משמש אך ורק לעצירת דליפות במבני בטון, יסודות, מנהרות רכבת תחתית ומוקשים.

איטום הבסיס בשיטת הזרקה

הזרקת פוליאוריטן כרוכה בהזרקה של שרף פוליאוריטן פעיל בלחץ דרך אריזה המרוקעת לתוך חורים שנקדחו בבטון. השרף המוזרק עובר דרך כל עובי קיר היסוד או הלוח (בדרך כלל 8 אינץ’), מתרחב ומתמצק בחלל, ובכך מסלק חללים וחללים ומונע כניסת מים למרתף שלך. מערכת איטום הזרקת פוליאוריטן היא הכנסת תרכובת לבטון, על ידי קידוח והזרקה בלחץ, של שרף פוליאוריטן דו-רכיבי באמצעות ציוד מיוחד, ובכך מילוי חללים וחללים בתוכו. זהו פתרון בטוח וידידותי לסביבה לעצור את חדירת המים דרך יסודות, מרתפים, פירי מעליות, קירות ומפרקי בטון.

לאילו סוגי דליפות יסוד, בידוד הזרקה מתאים:

  • בתפרים קרים שנוצרו כאשר יוצקים את הבסיס והקירות של המרתף;
  • במפרקי ההתפשטות;
  • לחות על פני השטח של צלחת היסוד, הרצפה או קירות היסוד;
  • סדקים שנוצרו במרתף;
  • מקומות שבהם נכנסת תקשורת. חדורות צנרת תת קרקעית בקיר לצנרת חשמל, צינורות גז, קווי מיזוג וצנרת.
חשוב: כדי לבצע עבודה על איטום הזרקה של הקרן, אתה לא צריך לבחור תרכובות פוליאוריטן זולות, שכן ברוב המקרים יש להם גמישות, הידבקות ועמידות למים וסביבה אגרסיבית ירודה. השימוש בשרף הזרקה זול טומן בחובו חזרה של דליפה תוך שנה או שנתיים. כהמלצה: עדיף להשתמש בחומרים מיצרנים ידועים כמו BASF, CGI או HYDRO עם קו השרפים הפוליאוריתן HydroInject.

ניתן לקרוא עוד על איטום הקרן במאמרים הבאים:

  • התקנת תשתית איטום: שיטות, חומרים, מחירים והמלצות של מומחים
  • איטום אופקי של הקרן: טכנולוגיית ההתקנה והחומרים הדרושים לכך
  • איטום בסיס הסרט: טכנולוגיה וחומרים
  • איטום אבני יסוד וקירות

איטום הזרקה של המרתף מבפנים

מי תהום לעתים קרובות שוטפים את האדמה. איטום המרתף עדיף תמיד מבחוץ, לא מבפנים כך שיעבוד להידוק, לא להפרדה. זוהי הגנה מצוינת ממי תהום. אבל יש מצבים שאין גישה למרתף מבחוץ מאחר והבית או הבניין כבר נבנה וכדי להגיע לקירות החדר התחתון או היסוד צריך לחפור את הבניין או הבית מהבית. בחוץ, מה שלא תמיד אפשרי.

במקרה זה, איטום מבוצע מבפנים. ההגנה מפני מי תהום מתוך המרתף מתבצעת בעיקר על ידי איטום בהזרקה, על ידי הזרקת תערובות פוליאוריטן מיוחדות לגוף הבטון, לתפרים ולסדקים, בהתאם למקום שבו נצפו נזילות. ישנם חומרים שונים לאיטום, בחירתם תלויה בסוג הדליפה, החומר שממנו עשויים הבסיס והמבנים התומכים העיקריים של המרתף. תערובות ההזרקה הפופולריות ביותר הן תרכובות הליום (שנועדו בעיקר לקירות לבנים) ותרכובות פוליאוריטן (מיועדות בעיקר לקירות בטון, בלוקי גז וכו’).

איטום הזרקה בפוליאוריתן

הזרקת פוליאוריטן כוללת הזרקה לתפרים דולפים, סדקים ואזורים בעייתיים של הרצפה וקירות היסוד. תיקון מסוג זה מתאים ביותר ללוחות בטון מונוליטיים ולקוביות בטון מסוגים שונים, מ-2 החומרים הללו נבנים רוב המרתפים.

הזרקה כזו אמינה מאוד ממי תהום ומספקת הגנה ארוכת טווח עם החדרה נכונה של ההרכב על ידי מומחה איטום מקצועי מבפנים.

לעמידות ואמינות חשוב גם הרכב ההזרקה של הפוליאוריתן עצמו. כאן, חומרים מיובאים יקרים מבית BASF או קו אופטימלי יותר של פוליאוריתן HydroInject מבית Hydro הם המתאימים ביותר.

תוכל לקרוא עוד על איטום מרתף במאמרים הבאים:

  • איטום המרתף מבפנים: שיטות, חומרים ושלבי עבודה
  • כיצד לאטום כראוי את המרתף מבחוץ

איטום הזרקת בטון

בטון הוא תערובת של חול, אבן, מלט ורכיב נוזלי. לעתים קרובות, מוסיפים מים לתערובת כדי לעזור לה לשפוך קל יותר עם התבניות. כאשר זה קורה, הבטון מתקשה ומתחיל להתקשות, תהליך זה למעשה נמשך שנים רבות (בטון ממשיך להגביר את חוזק הלחיצה במשך שנים רבות). במרבית המקרים נותרו בו נקבוביות וחללים, לרבות בשל איכות ירודה, ובשל העובדה שהבטון רטט בצורה גרועה במהלך היציקה.

רוב ההצטמקות מתרחשת במהלך 5 השנים הראשונות, בתים ישנים יותר נוטים פחות להתכווץ. בעת הזרקת קירות, שרף פוליאוריטן חודר לנקבוביות ולחללים בלחץ גבוה ומתרחב כדי לסגור אותם לחלוטין. חשוב מאוד שפוליאוריתן יחדור בדיוק בתוך קיר המרתף עצמו מבפנים על מנת למלא את כל החללים ככל האפשר כדי שבעתיד לא תוכל לעבור רטיבות דרך נקודות תורפה אלו.

איטום הזרקה הוא השיטה האמינה ביותר לאיטום המרתף מבפנים.

הזרקה לבטון:

אם אנחנו מדברים על הזרקה, זה לתוך גוף הבטון, אז בסימון נעשה בתחילה, ולאחר מכן קודחים חורים ומתקינים צינורות חלולים מיוחדים מפלסטיק או מתכת, הנקראים אורזי הזרקה. יש להם מחיר קטן. יש להגדיר את נתוני הפוקר בשלב מסוים ובשיפוע מסוים. לאחר התקנת האורזים, מוזרק חומר הזרקה לגוף הבטון בלחץ בעזרת ציוד מסוים. לאחר סיום העבודה, חותכים את האורזים המותקנים, והחורים נאטמים בתרכובת תיקון.

עוד על איטום בטון תוכלו לקרוא במאמר – “איטום בטון וכיצד לעשות זאת: סוגי חומרים ושיטות התקנה”.

איטום בהזרקה – יתרונות, וחסרונות

איטום הזרקה — יתרונות:

  • היכולת לבצע איטום של החדר מבפנים;
  • יכולת לעצור מים באזורים קשים;
  • תקופת האחריות הארוכה לעבודות (מ-6 שנים).

איטום הזרקה – חסרונות:

  • עלות גבוהה;
  • יש צורך בציוד מיוחד לביצוע העבודה;
  • כדי לבצע את העבודה, אתה צריך להיות בעל הכישורים והניסיון הדרושים;
  • הוא לא יכול להחליף לחלוטין את האיטום החיצוני, שכן הוא לא פותר את הבעיה העיקרית – מים ממשיכים להרוות את הקירות מבחוץ (כיוון שהאיטום החיצוני נשבר) ולהרוס אותו בהדרגה.
חשוב: שיטת איטום הזרקה היא השיטה היעילה ביותר לפתרון בעיות עם כניסת מים למרתף דרך לוח יסוד או קירות כאשר אין גישה מבחוץ. חשוב לשים לב לעובדה שחלק מחברות בנייה וקבלנים לא יציעו לך להשתמש באיטום הזרקה כדי להגן על הבסיס והמרתף שלך, לא בגלל שיטה זו לא יעילה, אלא בגלל שאין להם את הכישורים הדרושים וציוד יקר כדי לבצע עבודת הזרקה. בהתאם לכך, בבחירת שיטת איטום הבסיס מבפנים, כדאי להיעזר בשירותיהן של חברות גדולות ואמינות בעלות משרד, ציוד משלהן, צי ומהנדסים מוסמכים – ברוב המקרים לחברות כאלה יש אחריות על עבודות אלו של 6 שנים לפחות.

About the author

יוסף כץ

Leave a Comment

Translate »