עבודות איטום

הדרך הטובה ביותר לתקן ולאטום נזילת מים פעילה במרתף או קיר חיצוני.

Written by יוסף כץ

תוכן

גורמים לדליפות

הסיבה העיקרית להיווצרות נזילות בחצרים של בניין ובית היא איטום שגוי או היעדרו באופן עקרוני.

בהיעדר איטום איכותי:

  1. אם החדר ממוקם מתחת לאדמה – המים הממוקמים הזמניים, מי התהום והלחות נספגים ביסוד ובקירות של בטון או לבנים (חומרים אלה סופגים מים בקלות), ולאחר מכן הורסים אותם בהדרגה. הרס הבטון מתרחש עקב השפעת מינרלים שונים במים, וכן עקב הפרשי טמפרטורות עונתיים.
    בחורף הרטיבות שנספגה בבטון קופאת, ובאביב היא מפשירה ובכך הורסת את הבטון. כתוצאה מהרס שכזה נוצרות נקבוביות, חללים ומיקרו-סדקים בבטון, לבנים, בלוקים מוצקים וכו’, שדרכם חודרים לאחר מכן מים לחדר ויוצרים עוד ועוד נזילות מדי שנה.
  2. אם עסקינן בנזילות במיקומי הגג או המרפסת, מי גשמים עולים על בסיס הבטון, נספגים בו ויוצאים מהתקרה בתוך החדר במקום החלש ביותר. לחץ מים קבוע והפרש טמפרטורה הורס את כיסוי תקרת הבטון באותו אופן כמו במקרה של מים תת קרקעיים.

מהי הסכנה של דליפות קבועות:

  1. נזילות מתמדות מביאות לעלייה בחללים ומיקרו סדקים בבטון או בחומר אחר, מה שלמעשה מביא לנזילות מוגברות משנה לשנה.
  2. היווצרות עובש וטחב מסוכנת לבריאות.
  3. הצפה של חצרים, נזק לרכוש וחומרי גמר.

המקומות העיקריים שבהם ניתן למצוא נזילות

דליפות, ככלל, נוצרות במקומות החלשים ביותר במבנה, ולאחר מכן מתפשטות עוד יותר כאשר אלמנטים אחרים של המבנה נהרסים. ככלל, הדבר הראשון מתחיל להיווצר במקומות הבאים:

בדיקת נזילות- איתור אתרי נזילות

אחת הבעיות הנפוצות ביותר איתה מתמודד בעל בית או בניין היא רטיבות, נזילות מים ונזקים הנובעים מהן. לעיתים קרובות, קשיים במציאת מקור נזילות הרטיבות מובילים לצעדים לא מוצלחים לסילוקן וכתוצאה מכך אף להפסדים כספיים, שכן המקור נקבע באופן שגוי. עם הופעתן של שיטות המומחיות המתקדמות והבדיקות הבלתי הרסניות, ניתן היה לקבוע במדויק את מיקום הנזילה.

לפני ביצוע עבודה כדי לחסל דליפות שונות, יש צורך לקבוע את מקורן. ההיבט החשוב ביותר של הבדיקה או הבדיקה יהיה זיהוי חדירת מים או לחות לחדר. לשם כך עדיף לכם לפנות לחברה מנוסה וגדולה שהתמחותה היא איטום. ארגון כזה הוא שיוכל לשלוח אליכם את המהנדס שלו כדי לערוך בדיקה ולזהות מקומות שבהם מים יכולים לעבור.

מידע מפורט יותר על בדיקת מערכות איטום ניתן לקרוא במאמר – “מומחיות בנייה של איטום – שיטות בדיקות, סקרים ובדיקות”.

שיטות איטום וחומרים לסילוק נזילות

לסוגים שונים של נזילות קיימות שיטות שונות לאיטום ואיטום. ישנם חומרים מתאימים לכל שיטת איטום. כאשר מתגלות נזילות, כדאי לפתור את שורש הסיבה שגרמה לבעיות אלו, כלומר שיקום ציפוי איטום איכותי מהחלק החיצוני של הגג או קירות המרתף.

איטום נזילות מבחוץ

על מנת לבטל את חדירת המים למבנה, יש צורך לתקן את החסרונות של ציפוי האיטום מבחוץ. אם ישנה בעיה בחלק התת קרקעי של המבנה, הרי שברוב המקרים יש צורך לחפור את השטח בו נמצאו הבעיות ולתקן את האיטום.

כאשר מחליטים על תיקון ציפוי האיטום מבחוץ, כדאי לקחת בחשבון את העובדה שסביר להניח שלא ניתן יהיה לעשות זאת באופן מקומי, שכן הימצאות נזילה בפינה אחת של הבניין לא אומר שהבעיה נמצא באיטום שם. למעשה, ישנם חללים במערכות איטום לפי סוג הממברנה וחומרי בידוד משטחים, בהתאמה, מים יכולים להיכנס למקום אחד ולצאת לגמרי במקום אחר (בחלש ביותר).

אם זוהתה נזילה בתקרה ואתה רוצה לתקן את האיטום מבחוץ, אתה גם עומד בפני העובדה שהמים שהתגלו בפנים לא הופיעו לרוב כתוצאה מהפרת איטום ציפוי המגן ישירות מעל. זה.

כמו במצב של החלק התת קרקעי של המבנה, ועם הגג, לרוב חומרי האיטום המסורתיים אין 100% הידבקות למשטח ויש להם חללים המאפשרים למים להיכנס מתחת לממברנה במקום אחד, ולצאת לגמרי במקום אחר. – החלש ביותר. איטום מבחוץ הוא פתרון יעיל ומוכח לביטול בעיות מים. עם זאת, במקרים מסוימים, זה לא אפשרי. אז יש לבטל את הדליפות מבפנים.

החומרים הבאים מתאימים לביצוע עבודות בחוץ:

  • נוזל גומי
  • איטום פוליאוריטן
  • איטום צמנט פולימרי

כל החומרים הללו, כשהם מיושמים, יוצרים ציפוי אחד ללא תפרים עם 100% הידבקות למשטח ומקדם גמישות מוגבר.

איטום נזילות מבפנים

עומק התשתית, מיקומו של החפץ במרכז העיר והגבלות נוספות לא מאפשרים לרוב לתקן איטום מהצד החיצוני החיובי. למרבה המזל, פותחו פתרונות המאפשרים לקבלנים לסלק נזילות אקטיביות באופן חסוי מבפנים (מהצד השלילי) של המבנה.

לביצוע עבודות הקשורות לאיטום המרתף או הבטון מבפנים, עדיף להשתמש בשיטות ובחומרים הבאים:

אטמים הידראוליים

אטמים הידראוליים הם סט של תערובות מיוחדות שנועדו לאטום את מקומות מעבר המים. תערובות איטום אלו מסוגלות לעצור דליפות פעילות תוך מספר שניות. בעיקרון, הם פשוט נלחצים בחוזקה כנגד הנקודה הפעילה ומגיבים מיד כדי לעצור את הנוזל הזורם.

אטמים הידראוליים נועדו לעצור נזילות תקופתיות אקטיביות וקבועות, אך ברוב המקרים מדובר באמצעים חצי בלבד הדורשים איטום מקיף נוסף. אטמים הידראוליים מצוינים לביטול זרימה אקטיבית של מים במקומות בהם צינורות נכנסים לבניין, תפרים קרים וסגירת חורים.

תרכובות להזרקה או איטום בהזרקה

כדי למנוע חדירת לחות ומים מתוך קירות המרתף או היסוד, עדיף להשתמש באיטום הזרקה.

המשמעות שלו היא ששרף פוליאוריטן או ג’ל אקרילט בלחץ חודרים לתוך כל החללים של מבנה בטון או לבנים, סוחטים משם את כל הלחות וממלאים אותם, ובכך הופכים את המשטח לעמיד יותר למים ועמיד בפני רטיבות. קיימים מספר שרפים להזרקה וחומרי קצף לאיטום – מתמיסות אורטן חד-רכיביות ועד למערכות רב-רכיביות. הבחירה בהרכב האופטימלי תלויה ביישום ובנוכחות או היעדר דליפה פעילה באתר העבודה.

חלק מחומרי איטום הזרקה זקוקים למים כדי להגיב, בעוד שאחרים אינם מגיבים אם קיימת לחות. כאשר מוזרקים, פוליאוריטן מומלצים כמעט תמיד על פני שרפי אפוקסי מכיוון שהם נשארים אלסטיים לצמיתות ומתחברים היטב עם לבנים ובטון.

כיצד מתבצעת האיטום בהזרקה:

  1. אם אנחנו מדברים על איטום תפרים קרים, חיבורים של לוחית הקיר, קיר התקרה או סדקים בתקרה או בקיר, אז חשוב להצביע על התפרים או הסדקים הללו, לבצע חריגה בצורת סנונית ולאחר מכן לאטום את התיקון המתרחב תערובת שם לפי סוג HydroExpand. הליך זה מבוצע כך שבעת הזרקת השרף מגיע בדיוק לאן שהוא צריך ללכת ולא יוצא דרך תפרים קרים חלשים לאחור. אם אנחנו מדברים על הזרקת בטון לגוף, אז אין צורך בהצבעה למעלה;
  2. לאחר מכן, בארות קטנות קודחים, בארות קודחים לאורך סדקים, תפרים או על משטח פגום בצורה דמקה;
  3. צינורות חלולים (אורזים) מותקנים בקידוח או ביציאות;
  4. שרף פוליאוריטן של צמיגות שונות נשאב לתוך אזור העבודה בלחץ דרך האריזות המותקנים;
  5. הפקרים מוסרים, והחורים שנעשו נאטמים עם איטום הידראולי מיוחד או איטום.

מידע מפורט יותר על איטום בהזרקה תוכלו לקרוא במאמר – “איטום הזרקה. תכונות של שיטת ההזרקה לאיטום

ציפויים על בסיס צמנט הם לרוב חלק מגישה שיטתית לסילוק ומניעת דליפות אקטיביות או קבועות. חומרים אלו משמשים כאיטום, אך הם אינם מודבקים על פני השטח. במקום זאת, הכימיקלים התגובתיים בחומרים אלו, בעזרת לחות בשפע, נודדים דרך הצינורות הנימים שבתוך הבטון כדי להפוך לחלק אינטגרלי ממסת הבטון ולאטום אותה מפני רטיבות. חומרים כאלה יכולים לעמוד בלחץ הידרוסטטי עצום גם כשהם מופעלים על הצד השלילי של הקיר.

אחד החומרים היעילים מסוג זה הוא HydroPaz, אך למרבה הצער, חומר כזה אינו זמין במכירה חופשית, והוא נמצא בשימוש בעיקר על ידי חברות גדולות שהתמחותן היא איטום למים שכן הן אלו שדואגות לאיכותן. עבודה ואחריות עתידית.

עוד על איטום צמנט תוכלו לקרוא במאמר – “איטום על בסיס צמנט: תכונות, סוגי ושיטות היישום שלו”.

הוא משמש לאיטום מבני בטון ובטון מזוין על ידי הגברת עמידותם למים ורכישת תכונות של “ריפוי עצמי” על ידי בטון. כאשר מיישמים תרכובות חודרות על בטון רטוב, נוצר פוטנציאל כימי גבוה על פני השטח, בעוד המבנה הפנימי של הבטון שומר על פוטנציאל כימי נמוך. אוסמוזה נוטה להשוות את הפרש הפוטנציאלים ומתעורר לחץ אוסמוטי.

בשל נוכחותו, הרכיבים הכימיים הפעילים חודרים לעומק מבנה הבטון ויוצרים סרט איטום. בקרב חברות מנוסות המתמחות באיטום, שיטה זו נחשבת לבלתי אמינה ביותר, שכן איטום מסוג זה לא יעבוד באזורים בהם אין בטון איכותי או בעל רטט גרוע וכן במקומות בהם יש חללים, ואלה הם הכי הרבה מקומות עם דליפות

ניתן לקרוא עוד על איטום חודר במאמר – “איטום קריסטלי גבישי לעומק הבטון וחומרים מומלצים: תיאור מפורט של הטכנולוגי“.

המלצות לתיקון ואיטום נזילות במרתף ובקיר הבטון

כדי למנוע נזילות קיימות במרתף אחת ולתמיד, עדיף לבצע את השלבים הבאים של איטום:

  1. איטום כל התפרים והסדקים. כל התפרים והסדקים מופנים כלפי מעלה בחדר, ואז אוטמים שם איטום מיוחד בשכבות (מומלץ להרחיב);
  2. כל התפרים והסדקים מוזרקים בתרכובת הזרקה דו-רכיבית, לפי סוג שרף הפוליאוריתן HydroInject;
  3. אזורים בעייתיים של הקיר, הרצפה או התקרה עם אספקת מים פעילה מוזרקים מקומית לגוף הבטון או הלבנים;
  4. איטום צמנט פולימרי לפי סוג HydroPaz או HydroPaz + Acril מיושם על משטח הרצפה עם גישה לקירות עד לגובה פני הקרקע. בידוד זה, בניגוד לרבים אחרים, עובד על לחץ מים שלילי מבחוץ לפנים.

אם תפעל לפי שיטות אלה, הבסיס שלך יהיה מובטח יבש, והדליפות יבוטלו. בעת ביצוע קומפלקס כזה של עבודות, רוב החברות, המתמחות באיטום יתנו אחריות של לפחות 6-7 שנים.

איטום התקרה מפני נזילות

אם יש לכם בעיה באיטום הגג, וזיהיתם נזילות בתקרה, אז כמובן שעדיף לפתור את הבעיה מבחוץ. אם זה לא אפשרי וברצונכם למנוע נזילות בתקרה מבפנים, אז כאן תוכלו להשתמש באותה טכנולוגיה כמו לאיטום חדר תת קרקעי – הצבעה כלפי מעלה, איטום והזרקת תפרים וסדקים בתקרה, ולאחר מכן שימוש תרכובות מינרלים לכיסוי האזור הבעייתי. ניתן לבצע את ההזרקה גם במקום באזורים בעייתיים בתקרה בהיקף של 1 מ”ר.

עלות איטום נזילות

תיאור העבודותיחידת מידההמחירים בשקל
איטום מפרקים קרים:
-עובד על התקנת הזחה
-ניקוי השקע
-איטום שכבה אחר שכבה של הרכב שאינו מתכווץ
מטר40
איטום של תפרים בין בלוקים:
-עובד על התקנת הזחה
-ניקוי השקע
-איטום שכבה אחר שכבה של הרכב שאינו מתכווץ
מטר72
איטום מפרקי התפשטות:
-עובד על התקנת הזחה
-ניקוי השקע
איטום הפרופיל האלסטי
-איטום של תרכובת שאינה מתכווצת
-קומפלקס של עבודות על הזרקה
מטר190
איטום תפרים בהזרקה / איטום חתוך
-עובד על התקנת הזחה
-ניקוי השקע
איטום שכבה אחר שכבה של הרכב שאינו מתכווץ
-עובד על התקנת קידוחים ואורזים
-קומפלקס של עבודות על הזרקה
-פירוק אריזה ואיטום חורי הזרקה
מטר80
הזרקת איטום לגוף הבטון
-סימון, עבודות התקנת קידוחים ואורזים
-קומפלקס של עבודות על הזרקה
-פירוק אריזה ואיטום חורי הזרקה
m2120
הזרקת איטום לגוף הלבנים
-סימון, עבודות התקנת קידוחים ואורזים
-קומפלקס של עבודות על הזרקה
-פירוק אריזה ואיטום חורי הזרקה
m2120
איטום צמנט-מינרליm240
איטום קריסטלי גבישיm240
איטום נקודות כניסה לצינורות:
-עובד על התקנת הזחה
-ניקוי השקע
איטום שכבה אחר שכבה של הרכב שאינו מתכווץ
-עובד על התקנת קידוחים ואורזים
-קומפלקס של עבודות על הזרקה
-פירוק אריזה ואיטום חורי הזרקה
יחידה480

איטום נזילות מים בבטון – מחשבון עלויות לחישוב עצמי

[stm-calc id=”1399″]

About the author

יוסף כץ

Leave a Comment

Translate »