עבודות איטום

איטום קריסטלי גבישי לעומק הבטון וחומרים מומלצים: תיאור מפורט של הטכנולוגיה

Written by יוסף כץ

תוכן

הרבה בונים ובעלי בתים פרטיים שמעו על איטום חודר, אבל רובם לא מבינים איך בדיוק עובד סוג זה של בידוד והיכן עדיף להשתמש בו ואיפה לא. מאמר זה יספר בהרחבה את כל מה שצריך לדעת על איטום חודר לכל מי שחושב לבצע עבודות איטום באמצעות תרכובות חודרות.

מהו איטום קריסטלי גבישי חודר

זהו איטום שחודר עמוק לתוך הבטון, על ידי תגובה כימית עם הבסיס. החדירה נכנסת לתוך הנקבוביות והחללים הקיימים, ובכך יוצרת בו מחסום עמיד למים. חדירה עמוקה היא המבדילה בין תרכובות חודרות מחומרי איטום סטנדרטיים, כמו ציפוי, גליל וממברנה, שכן כולם מגנים רק על פני השטח מבלי לחדור לעומק האלמנט. בעת החדירה, התרכובות החודרות יוצרות מעין שלם אינטגרלי עם בטון ובניגוד לבידוד סטנדרטי, ניתן להרוס או להינזק רק כאשר הבטון עצמו נהרס.

  1. איטום של בסיסים נקבוביים – מורכב מהגנה על בטון ומבנים אחרים בעלי משטחים נקבוביים מפני לחות יתר ומים. ללא הגנה אמינה, הם נמצאים בסיכון לנזק, צמיחת עובש ובעיות אחרות. מוצר חודר איכותי ידחה הן מים והן אלמנטים כימיים שונים, מלחים ושמנים, ויחד עם זאת יאפשר לבטון לנשום.
  2. הגנה על חומרים נקבוביים מהרס – נקבוביות יתר במלט ובחומרים אחרים עלולה להוביל לנזק לאורך זמן. האיטום החודר מגן על המבנה המטופל, מפחית משמעותית את כמות היסודות הכימיים והמים החודרים ומשפיעים עליו.

חומרי בידוד חודרים עוזרים לפתור את הבעיות הקשורות ל:

חומרים חודרים מורכבים בעיקר מצמנטים מיוחדים, חול קוורץ ותוספים כגון סודיום סיליקט וליתיום סיליקט, סיליקט או סילאן-סילוקסן. תוספים מיוחדים אלו מבדילים בין מוצרים חודרים מסוימים מאחרים.

סוגי תרכובות חודרות ומאפייניהם

לא כל חומרי האיטום החודרים זהים. לחלקם יש חלקיקים עדינים המספקים חדירה עמוקה לבסיס המלט וחיי שירות ארוכים יותר. הבנת הסוגים השונים ומתי אחד מהם עשוי להיות עדיף על השני בהחלט שימושית. הסוגים הנפוצים ביותר של חומרי ציפוי חודרים כוללים:

סוגי חומרים חודרים:

  1. עשוי על בסיס נתרן סיליקט וליתיום סיליקט – מעניקים יתרונות ייחודיים לבטון על ידי השבחתו, כמו גם עמידות אמינה למים ועמידות למינרלים שונים. יש להם חיי שירות ארוכים יחסית.
  2. עשוי על בסיס סיליקונטים – מספקים הגנה מעולה מפני נקבוביות. הם מכילים חלקיקים בגודל בינוני החודרים עמוק למקומות נקבוביים. הם מצוינים למניעת ספיגה מוגזמת של מים ושמן בטווח הארוך.
  3. מיוצר על בסיס Siloxane – Siloxane מכיל חלקיקים גדולים יותר, מה שהופך אותו פחות מסוגל לחדור לעומק נקבוביות הבטון. עם זאת, זה יכול להיות פתרון חסכוני למי שיש לו תקציב.
  4. בתוספת סילאנים – סילאן היא בחירה טובה אם אתם מחפשים תרכובת שחודרת עמוק לתוך בסיס הצמנט. זה אולי לא משפר את המראה כמו סיליקט, אבל זה יכול להחזיק מעמד יותר מחמש שנים ויש לו עמידות מצוינת למים.
  5. פלואור – רבים מעדיפים חודרים מופלרים ורואים אותם יעילים יותר. עם זאת, הם לרוב פחות נגישים ונוטים להיות יקרים יותר.

ישנם מספר סוגים עיקריים של מערכות חודרות, הנבדלות בעיקר באופן ייצורן ובנוכחות של רכיב מסוים בהן. כל הסוגים הללו חודרים בטון לעומקים שונים ויוצרים מחסום כימי המגן מפני רטיבות וכימיקלים. ככלל, הם מספקים הגנה בלתי נראית מבלי לשנות את מראה פני השטח ורוב המוצרים הללו נושמים, ומאפשרים לאדי לחות לברוח.

תערובות חודרות על בסיס נתרן סיליקט וליתיום סיליקט

בקטגוריית חומרי איטום חודרים סיליקט קיימים תרכובות סיליקט בתוספת נתרן והרכבי סיליקט בתוספת ליתיום. אשלגן סיליקט קיים בשוק, אך אינו איכותי מספיק לעבודות בנייה. תערובות חודרות העשויות על בסיס סיליקטים של נתרן וליתיום חודרות לבסיס, שם הן מגיבות כימית עם סיד חופשי וסידן בנקבוביות. התגובה יוצרת מבנה הידרט סיליקט קבוע הדומה למבנה גבישי. מטרת רכיבי סיליקט היא להגביר את החוזק והצפיפות של המלט.

איטום סיליקון חודר

חומרי איטום חודרים העשויים מתערובות סיליקון סיליקט הם דוחי מים, המגיבים כימית מתחת לפני השטח ויוצרים מחסום הידרופובי בתוך הנקבוביות. זהו פתרון יעיל ביותר לצמצום הנזקים הנגרמים מספיגת מים, שלג וקרח וכן מלחים שונים. אם מיושמים בצורה מוגזמת על מצעים נקבוביים מאוד או צבעוניים, חומר זה יכול להשאיר אחריו משקעים לבנים. דוחי מים סיליקט מעולים לשימוש במישורים לבנים או אפורים בהיר.

חומרי בידוד חודרים על בסיס Silane או Siloxane

חומרי בידוד חודרים המבוססים על סילאן או סילוקסן רכיבי סילאן וסילוקסן הם חומרי איטום דוחי מים המגיבים כימית מתחת לפני השטח ויוצרים מחסום הידרופובי בתוך הנקבוביות. הם נפוצים מאוד לשימוש תעשייתי, כגון איטום כבישים וסיפון גשרים. בנוסף, בעלי בתים מעדיפים להשתמש בהם לאיטום השבילים, הפטיו ורצפות המוסך שלהם. הם עוזרים להפחית את ההידרדרות באיכות הבטון הנגרמת מספיגת מים, ומסייעים להפחתת היווצרות עובש ותפרחת. חשוב להבין שהמוצר היברידי של סילאן/סילוקסן אינו פועל כלל כמו סילאן או חומר סילוקסן. לחומרי סילאן וסילוקסן יש מספר נקודות חולשה בשימוש עצמאי.

עקרון הפעולה של איטום חודר על בטון

הבטון הוא נקבובי, כלומר מכיל חורים קטנים שיכולים לדלוף לחות. לאורך זמן, רטיבות עלולה לגרום לבעיות כמו נזילות, תפרחת, עובש וסדקים בבטון. החומרים החודרים לבטון נועדו להגן עליו מפני מים ולחות על ידי יצירת מחסום כימי מהרכב עמיד למים.

Porous concrete

ניתן להגן ביעילות על המשטחים של מבני בטון מזוין על ידי מריחת ציפויים מיוחדים. ציפויים חודרים מסוגלים לחדור פנימה, מה שהופך אותם לשימושיים לביצוע לא רק איטום ראשוני, אלא גם לביצוע עבודות תיקון. מיוצרים בצורה של תערובת יבשה בעלת תכונות חודרות, מוצרים המבוססים על קלסרים מינרליים משמשים לאיטום בסיסי בטון עם נקבוביות נימית מפותחת (בטון מזוין, לבנים וכו’).

עקרון הפעולה של מוצרי איטום חודרים הוא כדלקמן:

במהלך היישום פולימרים חודרים לבטון (העשויים מפולימרים סילאן או סילוקסן) חודרים לתוך החללים והנקבוביות הנימיות של הבטון ומגיבים עם האלקליות שנמצאות בו עם היווצרות תרכובות הידרופוביות במבנה הנקבוביות.

חומרים פעילים מבחינה כימית חודרים לתוך הנקבוביות והנתיבים הנימים של הבטון, שם הם מגיבים עם סיד חופשי ומשקעים על פני הנקבוביות. נקבוביות (או מיקרו-סדקים) מתמלאות, מפחיתות את החדירות ועוזרות להפוך את החומר לעמיד למים. אם המבנה בא במגע עם מולקולות מים, התגובה מתחדשת ותהליך הדחיסה עובר עמוק יותר לתוך הבטון. אותו תהליך עומד בבסיס “ההחלמה העצמית” של סדקים. כאשר מיושמים, הציפוי יוצר סרט בפנים, ממלא חללים ונימים. תוך 10-30 ימים, החומר יתחיל להתגבש, וישאיר חללים ונימים מלאים בקריסטלים הנצמדים לבטון, שמירה על מים ולחות גבוהה.

התוכנית של איטום חודר

חשוב: חומרים חודרים פועלים רק באזורים שבהם יש נקבוביות קטנות, מיקרו-סדקים ותעלות קפילריות. חומרי ציפוי חודרים לא יעבדו באזורים שבהם יש חללים גדולים, סדקים או חללים ריקים בממשק עם החיזוק.

יתרונות וחסרונות של איטום חודר

יתרונות:

  • מספק איטום אמין;
  • מספק הגנה מפני מינרלים ומלחים שונים;
  • 100% הידבקות לבסיס;
  • עומד בלחץ מים חיובי ושלילי מבחוץ לפנים; · אינו משפיע על המראה;
  • מאריך את חיי השירות של בטון;
  • הוא מוחזק היטב בעובי המבנה ומתמוטט רק אם המבנה עצמו נהרס.;
  • מרסן לחץ הידרוסטטי;
  • מאפשר לבטון לנשום. דוחה מים, מלחים וכלורידים, הבסיס נשאר נושם, כך שאדי המים בפנים יכולים להתאדות;
  • בִּלתִי דָלִיק;
  • ידידותיות לסביבה.

חסרונות:

  • איטום ציפוי חודר אינו עובד על כל מבני הבטון – במקומות בהם יש חללים גדולים, נקבוביות או סדקים, בידוד חודר לא יעבוד, מאחר ואינו יכול למלא חלל גדול. למרבה הצער, רוב הבעיות עם דליפות נוצרות בדיוק באזורים בעייתיים כאלה, מה שהופך את האפקט החודר לשם חסר תועלת;
  • חללים גדולים נוצרים בבטון מאוורר גרוע, שבו בידוד חודר אינו עובד;
  • לא ניתן להשתמש לאיטום מוצרים בעלי נקבוביות גדולה: בטון לא מאוורר ונהרס, לוחות אסבסט צמנט, בטון סודה, גושי קצף, גושי בטון חרס מורחבים ולבנים;
  • הצורך באיטום נוסף – מאחר והציפוי החודר פועל רק על חללים קטנים ותעלות קפילריות קטנות, יש צורך ליישם בנוסף סוגי איטום נוספים, למשל צמנט פולימרי, לסגירת חללים גדולים יותר;

היכן שניתן להשתמש בחומרים חודרים

תערובות חודרות נמצאות בשימוש נרחב להגנה על יסודות בטון ולשחזור התכונות התפעוליות שלהם. ניתן ליישם אותם הן מבחוץ של המבנה והן מבפנים, בעיקר בשל יכולתם לחדור ולעמוד בלחץ שלילי. אזורי יישום:

  • מרתפים וקומות מרתף;
  • קירות מרתפים ויסודות;
  • יסודות מבנים ובתים פרטיים; · מיכלי מים;
  • חניה תת קרקעית וחניונים;
  • אַסְפָן;
  • מכוני טיהור שפכים;
  • מבנים הידראוליים, כגון מזחים, סכרים, רציפים וכו’.

איטום חודר של המרתף מבפנים

מערכות חודרות משמשות לרוב לאיטום מרתפים מבפנים בעת זיהוי בעיות בכניסת רטיבות או נזילה אקטיבית דרך קירות או רצפת המרתף לאחר סיום הבנייה. בעזרת מערכות ציפוי חודרות מנסים בונים ליצור מחסום למים מתוך המרתף ובכך לחסוך בשיקום האיטום החיצוני.

Penetrating waterproofing inside the basement
חשוב: כאשר מבצעים איטום כלשהו מבפנים המרתף, אינכם פותרים את שורש הבעיה, כלומר השפעתה והרס הקירות והיסוד של המרתף שלכם מבחוץ. ההרס מתרחש בעיקר בגלל הפרשי טמפרטורות, מים נספגים בבטון כמו ספוג, קופאים בחורף ומפשירים באביב ובכך יוצרים סדקים ונקבוביות. למרבה הצער, שום מערכת חודרת לא תגן על המרתף שלך מפני פגיעות כאלה במשך זמן רב.
  • בנוסף לביצוע עבודות תיקון בעזרת ציפוי רכיבים חודרים, תערובות אלו משמשות גם כאיטום ראשוני של קירות ויסודות מרתף. יחד עם זאת, ראוי לציין כי שימוש בחומרים מסוג זה בחוץ כבידוד ראשוני אינו תמיד מועיל, שכן כיום ישנם חומרים אמינים יותר לכך, כמו איטום גומי נוזלי או צמנט פולימרי. בעת תיקון וסילוק נזילות במרתף מבפנים, ניתן להשתמש במערכות הבאות כחלופה:
  • איטום הזרקה
  • איטום צמנט פולימרי

עוד על שיטות איטום מרתפים תוכלו לקרוא במאמר הבא – “איטום המרתף מבפנים: שיטות, חומרים ושלבי עבודה”.

איטום חודר של הבסיס

ניתן לצפות את לוח היסוד וקירות היסוד, כמו גם את המרתף באיטום עם אפקט של חדירה, אולם, כמו במצב עם המרתף, טכנולוגיה כזו לא תמיד מוצדקת, לרבות בשל המורכבות של יישומו בפועל ובשל המורכבות של הטיפול הבא, כלומר לחות מתמדת במשך 5-8 ימים.

אם ברצונכם לבצע עבודת איטום באמצעות ציפוי רכיבים חודרים, עליכם לבצע את השלבים הבאים:

  1. ניקוי המשטח למצב אידיאלי ללא אבק, לכלוך ומיקרו-סדקים;
  2. הידרציה בשפע
  3. המכשיר של השכבה הראשונה של איטום, ולאחר מכן היישום של השני לאחר 2-4 שעות;
  4. הידרציה בשפע של העבודה מתבצעת מספר פעמים ביום במשך 5-9 ימים.
Penetrating waterproofing outside the foundation

מערכות חלופיות להתקנת איטום איכותי של הבסיס בחוץ:

  • גומי נוזלי;
  • פולימר – מלט;
  • איטום פוליאוריטן; עוד על שיטות איטום יסודות תוכלו לקרוא במאמר הבא – “איטום אופקי של התשתית:

הטכנולוגיה של המכשיר והחומרים הדרושים לכך”.

איטום חודר של הרצפה והקירות

איטום חודר של הרצפה והקירות וכן בקירות, וברצפת המרתף או המרתף, ניתן ליישם ציפוי איטום ממערכות חודרות. עם זאת, בעת ביצוע עבודות הקשורות לאיטום הרצפה והקירות, יש לשים לב לכך שחומרים בעלי אפקט חודר לא תמיד יוכלו לסייע בהגנה על המרתף והמבנים שלו מפני מים, שכן הם אינם פועלים על אותם אזורים של בטון שבהם יש חללים גדולים, סדקים ומקומות של ממשק עם חיזוק.

בעת התקנת הגנה או איטום של קירות עשויים מונוליט או בלוקים, כדאי לשים לב גם לתפרים המשתלבים (אם קיימים) ולתפרים הקרים של הצלחת במפגש הרצפה והקיר. ברוב המקרים מקומות אלו ידלפו מלכתחילה, שכן תפרים הם המקומות החלשים ביותר בכל מבנה ולא יעזרו כאן ציפויים חודרים.

לאיטום חיבורים קרים ואינטרבלוקים, עדיף להשתמש באיטום בהזרקה ובחומרי איטום מתרחבים מיוחדים. עוד על איטום קירות תוכלו לקרוא במאמר הבא – “איטום קירות מרתף ובית מבחוץ ומבפנים – שיטות, חומרים, מחירים וטכנולוגיה”.

Penetrating waterproofing of walls

הטכנולוגיה של המכשיר ויישום איטום חודר

מותגים שונים של תרכובות חודרות עשויים להיות בעלי טכנולוגיית יישום והתקנים שונים, אך יש כמה כללים כלליים למכשיר של סוגים חודרים של ציפויים שיש לעקוב אחריהם.

טכנולוגיית יישום שלב אחר שלב

  1. יש צורך להסיר את כל האלמנטים המתקלפים מאזור העבודה ולרפא את הסדקים הקיימים.
  2. יש לנקות את הבטון מכל רובד, תפרחת, לכלוך, אבק, שמן, שומן, שעווה, חלודה או צבע.
  3. להרטיב את האזור הרצוי לפני היישום כדי לשפר את חדירת הקומפוזיציה לבטון במהלך ציפויו;
  4. יש למרוח את השכבה הראשונה בעזרת מברשת מיוחדת או ציוד ריסוס. היישום צריך להתבצע על בסיס רטוב;
  5. למרוח את השכבה השנייה על הטרי, אבל כבר תפס את השכבה הראשונה לאחר 1-4 שעות. לפני מריחת השכבה השנייה, יש להרטיב מחדש את הבסיס;
  6. להרטיב את פני השטח באזורים שבהם בוצעה עבודה מספר פעמים ביום במשך 5-9 ימים;
  7. הגן על המקומות שבהם בוצעה העבודה מפני חשיפה לקרני שמש אולטרה סגולות, עומסים מכניים, טמפרטורות מתחת לאפס ומשקעים למשך 6-9 ימים (לכל יצרן זמן התייצבות משלו). היישום של אלמנטי הגמר הבאים יכול להתבצע לא לפני 8 ימים לאחר מכשיר הבידוד העיקרי.
חשוב: יישום על בטון יצוק טרי יכול להתבצע כאשר הברק שלו נעלם וניתן יהיה ללכת עליו מבלי להשאיר עקבות, ככלל, זה קורה בתוך 36 השעות הראשונות לאחר סיום היציקה.

סקירה כללית של המותגים המפורסמים ביותר:

כיום, בשוק של מערכות איטום עם אפקט חודר, יש הרבה יצרנים המציעים גרסאות שונות של חומרים אלה. רובם נבדלים במאפיינים ובהרכבם.

לאחר מכן, בואו נסתכל על היצרנים הפופולריים ביותר וההבדל ביניהם:

  1. HYDRO Pro הינו מוצר חודר איכותי מיצרן גרמני של מוצרי איטום המספק אותו בכל העולם, כולל ברוסיה. HYDRO ידועה בעיקר באיכות הגבוהה של מוצריה ובהשתתפות באספקת מוצריה למתקני תעשייה ותשתיות גדולים, כגון בניית קווי מטרו ומבנים הידראוליים.
  2. HYDRO Pro בעל תכונות לחדור לעומק מבנה הבטון, הוא ידידותי לסביבה ובעל תכונות דוחות מים גבוהות. בנוסף לתכונות האיטום, ההרכבים של מותג זה מסוגלים לשפר את איכות הבטון ולהגן עליו מפני אלמנטים כימיים, מלחים, מוצרי נפט ומינרלים שונים.
  3. Lahta (Lahta) – Lakhta הוא מוצר המיוצר על ידי חברת RASTRO הרוסית. להטה היא הרכב של פעולה חודרת להגברת עמידות המים של מבני בניין. הרכב חד-רכיבי, שהוא תערובת בנייה אפורה יבשה, הכוללת צמנט פורטלנד, מילוי קוורץ ותוספים כימיים פעילים. תואם את GOST R 56703-2015. הנחיות מפורטות עם תיאור טכנולוגי של כל שלבי העבודה באמצעות להטה ניתן להוריד מהקישור הבא – להטה -הוראות עבודה. ההוראה ניתנת על ידי שותפינו של חברת “CJSC RASTRO”.
  4. קלמטרון הוא מוצר חודר נימי איטום מבית היצרן הרוסי של חברת כימיקלים לבנייה KALMATRON.
  5. Penetron –Penetron) היא יצרנית רוסית של בידוד למטרות שונות.
  6. הפנטרון מיועד ליישום על בסיסים מונוליטיים שונים. כמו מוצרים דומים אחרים, ה-Penetron אינו דורש ייבוש של הבסיס בעת היישום. הוראות מפורטות עם תיאור טכנולוגי של כל שלבי העבודה באמצעות פנטרון ניתן להוריד מהקישור הבא – פנטרון – הוראות שימוש. ההוראה מסופקת על ידי השותפים שלנו בחברת Penetron Russia.
  7. SikaSeal – בידוד חודר, ציפוי על בסיס צמנטים מסוימים של חברת סיקה. Sika היא חברה שוויצרית לייצור איטום וכימיקלים לבנייה ולתעשייה. SikaSeal הינו איטום חד-רכיבי על בסיס צמנט, עם שימוש ברכיבים חודרים המתגבשים בנקבוביות הבטון ומגבירים את העמידות למים. ניתן להוריד את ההוראות עם התיאור הטכנולוגי של המכשיר מהקישור – Sikaseal-תיאור טכני של המוצר. ההוראה ניתנת על ידי שותפינו לחברת “SIKA”.

טבלת השוואה בין המותגים העיקריים של חומרים חודרים

שם המחווןBASFCeresitMapeisikaseal
צריכת תערובת יבשה במריחה דו-שכבתית, ק”ג/מ”ר * משטח חלק * משטח תבליט1,2-20,8 – 1,21,4-1,62 kg of ready-made solution per 1m2 per 1mm thickness
כדאיות הפתרון, מינימום30301530 at a temperature of 23°C
הגדלת דרגת העמידות למים של בטון שטופל3 – 5 stages  (up to W20)4 stages (delta W8)2 – 4 stages
(up to W20)
3 – 5 stages (up to W20)
הגדלת החוזק של בטון מטופל %1810412
הגדלת דרגת הבטון לעמידות בפני כפורIncrease by 200-350 cyclesfrom F100 up to F200at least 50 cyclesIncrease by 150-250 cycles
חדירות אדים, מ”ג/(משפא)Does not worsen0,01370,0122does not worsen
עמידות הציפוי בפני פעולת מוצרי נפט בהירים וכהיםpersistentpersistentpersistentpersistent
עמידות UV של הציפויpersistentpersistentnot availablepersistent
תכולת כלוריד-יון, %, פחות0,030,050,10,03
טמפרטורת יישום (סביבה), מעלות צלזיוס+5 up to +35+5 up to +35+5+8 up to +30
תקופת אחריות לאחסון, חודשים18121212
אֲרִיזָהBuckets of 20 and 25 kgPaper bags with a polyethylene liner (5, 10 and 25 kgPaper bags of 25 and 5 kgBags of 20kg, buckets of 7 and 15 kg

מחירי תרכובות חודרות ועבודות על יישום איטום חודר

מחירי החומרים המצוינים בטבלה עשויים להשתנות בהתאם לעונה ולשער החליפין של מטבעות חוץ. להבהרת המחיר, ניתן לפנות אלינו במייל או במספר הטלפון המצוין באנשי הקשר.

 מחירPacking in kgמחירהעלות של 1m2, תוך התחשבות בצריכה הממוצעת
Ceresit92522514
BASF122530026
sikaseal182545028
Mapei6251507
Calmatrone4251008

עבודה על יישום איטום חודר ומחירים עבורם

לביצוע עבודות איטום, מומלץ להתקשר למומחים בעלי ניסיון בעבודה עם מערכות איטום שונות, שכן לא תמיד ניתן לפתור את כל הבעיות באפקט חודר אחד, לפעמים צריך לדלג על סט אמצעים. לקבלת המחיר הסופי, מומלץ לפנות למשרדנו לקבלת אומדן ראשוני או להורות על יציאת המהנדס שלנו למתקן שלכם למתן ייעוץ, מדידות והכנת מפרט טכני למחלקת האומדנים.

שם העבודותיחידת מידהמחיר
איטום חודרm2starting from 11 $
איטום צמנט פולימריm2starting from 11 $
איטום חיבורים קרים:  -עבודה על המכשיר של הדק – ניקוי העדין  -איטום שכבה אחר שכבה של הרכב שאינו מתכווץm16 $
איטום חיבורים בין בלוקים: -עבודה על המכשיר של העדין -ניקוי העדין -איטום שכבה אחר שכבה של הרכב שאינו מתכווץmr11 $
איטום תפרים בהזרקה / איטום חתוך  -עבודה על מכשיר הקנס -ניקוי העדין -איטום שכבה אחר שכבה של קומפוזיציה בלתי מתכווצת  -עבודה על התקן של קידוחים והתקנת אורזים -מכלול של עבודות על הזרקה -פירוק אריזה ואיטום חורי הזרקהm32 $
איטום הזרקה בסימון גוף בטון, עבודה על מכשיר חורים והתקנת אריזה – מתחם עבודות הזרקה – פירוק אריזה ואיטום חורי הזרקהm251 $
איטום הזרקה לתוך סימון גוף הלבנים, עבודה על התקן חורים והתקנת אריזה  – מכלול עבודות הזרקה – פירוק אריזה ואיטום חורי הזרקהm251 $
איטום מקומות שאליהם נכנסת תקשורת:  -עבודה על התקן של קנס-ניקוי של העדין  -שכבה-שכבה איטום של קומפוזיציה לא מתכווצת -עבודה על התקן של קידוחים והתקנת אורזים-קומפלקס של עבודות על הזרקה -פירוק אריזה ואיטום חורי הזרקהpiece starting from 400 $

שאלות נפוצות על איטום חודר ועקרון פעולתו.

אם עדיין יש לך שאלות לגבי עקרון הפעולה של חומרי איטום חודרים, ממה הם מורכבים, שיטות וטכנולוגיות יישום, אז לקבלת תשובה ממצה, אתה יכול ליצור קשר עם משרדנו בדואר אלקטרוני info@construction-engineer.ru, על ידי להתקשר למספר הטלפון הרשום באתר שלנו או לנסות למצוא תשובה לשאלתך ברשימת השאלות הנפוצות המפורטות למטה.

  • שאלה: האם זה נכון שחומרי בידוד חודרים יכולים לחדור לעומק של עד 6 ס”מ?
    תשובה: החדירה נקבעת לא לפי תכונות החומרים, אלא לפי נקבוביות המשטח עליו מיושם התמיסה החודרת. בסיסים צפופים, כגון מונוליט מלוטש, אינם סופגים לחות רבה, כך שהאיטום חודר רק 0.2-1 ס”מ. בשטח נקבובי, פתרונות יכולים לחדור לעומק של 1-3 ס”מ.
  • שאלה: כמה זמן נמשך אפקט הנעה החודר?
    תשובה: חדירה מתרחשת כתוצאה מתגובה כימית הנגרמת על ידי סיליקט וקבוע. ניתן להסיר את הסרט שנוצר בתוך המבנה רק כאשר הבטון עצמו נהרס.
  • שאלה: האם פנטרונים שונים משנים את צבעם של קירות מונוליט?
    תשובה: לא. במקרים מסוימים עלולים להיווצר גבישים לבנים על פני השטח, אך זה נדיר בשימוש נכון.
  • שאלה: האם ניתן ליישם פתרונות חודרים על לבנים או אבני ריצוף? תשובה: כן, ניתן ליישם תערובות מסוימות, אבל זה מאוד לא מעודד, שכן בנוסף לחוסר האיטום הרצוי, שימוש מופרז עלול להפוך לבעיה רצינית של לבנים ולהוביל להרס שלה. תאימות וכיסוי.
  • שאלה: האם כל החומרים החודרים זהים?
    תשובה: התגובה הכימית המתרחשת במהלך המעבר מסיליקט אחד למשנהו זהה, אך חומרי הסיליקט עצמם אינם זהים. יצרנים רבים מוכרים סיליקטים מדוללים מראש, בעוד שחלק מהיצרנים מוכרים אותם בתרכיז ומאפשרים לקונה לדלל אותם במים לפני היישום.
  • שאלה: האם מערכות חודרות יכולות לעצור את הראדון?
    תשובה: לא. למרות העובדה שחלק מהיצרנים משתמשים בהצהרה זו כיתרון למכירת המוצר, למעשה מדובר בשקר. ראדון הוא גז, וסיליקטים נושמים. גזים שנכנסו לבטון לפני האיטום עדיין יעברו דרכו לאחר האיטום. הדרך היעילה ביותר להפחתת רמות הראדון היא התקנת מתקן מיוחד שנועד להפחית את רמות הראדון.
  • שאלה: האם החומרים המשתמשים בסיליקט זהים לאלה המשתמשים בסיליקט?
    תשובה: לא! סיליקטים משמשים להתקשות ואיטום בטון ואינם דוחים מים חיצוניים, סיליקון דוחים מים ואינם מתקשים ואינם אוטמים בטון.
  • שאלה: האם ניתן למרוח מוצר חודר אחד על גבי אחר אם הם שונים (למשל, אחד מבוסס על סיליקונים והשני עשוי סיליקטים)?
    תשובה: כן, אתה יכול, לאחר 5-7 ימים
  • שאלה: האם חומר חודר אחד, למשל, מבוסס על סיליקט, עדיף על אחר, למשל, מבוסס על סילוקסן?
    תשובה: אחד לא טוב יותר ולא גרוע מהשני, אבל במקרים מסוימים השימוש בסוג אחד מתאים יותר מהשני. לדוגמה, סוגי סיליקון עובדים בצורה הטובה ביותר כאשר מיושמים על משטחי בטון קלים מאוד. מריחתם על כהות או נקבוביות מאוד, כגון לבנים או אבני ריצוף, עלולה להוביל להיווצרות משקעים לבנים. סוגי סילאן-סילוקסאן פופולריים ביישומים תעשייתיים כגון איטום כבישים וגשרים, והם מצוינים גם לאיטום חומרים נקבוביים כגון אבני ריצוף ולבנים.
  • שאלה: כמה זמן פועלים מוצרי סיליקון חודרים?
    תשובה: חומרי איטום סיליקט מספקים חיי שירות של עד 7-10 שנים.
  • שאלה: האם מיני סילאן-סילוקסן תמיד יספגו מים?
    תשובה: לא. רכיב מסוים של מיני סילאן-סילוקסן נעלם לאחר 2-12 חודשים, אך המוצר ממשיך לעבוד בנקבוביות עד 10 שנים.
  • שאלה: האם כל חומרי הסילאן-סילוקסן זהים?
    תשובה: לא, למעשה יש הבדל גדול בנוסחה מיצרן אחד למשנהו. לדוגמה, חלקם מכילים בין 2 ל-8% מוצקים (פעילים), בעוד שאחרים מכילים בין 20 ל-40% מוצקים (פעילים). ככל שיש יותר חומרים פעילים, כך ייטב – במידה מסוימת. בשימוש ביתי, תכולת המוצקים לא תעלה על 40% כדי למנוע כהה.

סרטון על איך עובד איטום חודר

About the author

יוסף כץ

Leave a Comment

Translate »