עבודות איטום

איטום בגומי נוזלי בהתזה ובמריחה  עבור גג בטון, יסודות, קירות ומרתפים. חומרי איטום על בסיס משחות ביטומניות מושבחות בפולימרים הטובים ביותר והדרך הנכונה ליישם אותם

Table of Contents

גומי נוזלי הוא תוצר של עיבוד ביטומן. למעשה, לביטומן מוסיפים לטקס ותוספים משתנים אחרים, מייצבים, פולימרים ומים. כתוצאה מכך מתקבלת מערכת אמולסיה חד-רכיבית או דו-רכיבית, שתכונותיה מאפשרות להשתמש בה לאיטום איכותי. גומי נוזלי יכול להיות גם דו-רכיבי וגם חד-רכיבי.

בעת מריחת גומי נוזלי דו-רכיבי, פילמור מתרחשת בעזרת הרכיב השני, כלומר סידן כלורי. הפולימריזציה מתרחשת כמעט מיידית מכיוון ששני המרכיבים נפגשים על פני השטח ברגע התזת הגומי ונכנסים לתגובה מיידית.

הרכיב הנוזלי מתחיל להתקשות מיד, אך מקבל חוזק סופי תוך 24 שעות, בהתאם לתנאי מזג האוויר. הגנה כזו עמידה מאוד לתנאי טמפרטורה מ -45 עד +50, בהתאמה, גומי מתאים לאיטום, חפצים הממוקמים באקלים שונים.

היתרונות והחסרונות העיקריים של איטום בגומי נוזלי על בסיס משחות ביטומניות מושבחות בפולימרים בהתזה ובמריחה

היתרונות של איטום בגומי נוזלי:

  1. ללא תפרים. לאחר היישום, קרום האיטום שנוצר אינו יוצר תפרים, וידוע כי תפרים הם נקודות תורפה בכל מערכת איטום;
  2. 100% הידבקות. לאיטום גומי נוזלי יש 100% הידבקות (הידבקות) לבסיס. וזה אומר שלציפוי המתקבל לא יהיו חללים וחללים מתחתיו, שבהם יכולים להצטבר מים. בנוסף להיעדר חללים, הידבקות טובה מבטיחה שאם נוצר חור בממברנת האיטום, הנוזל יצטבר בדיוק במקום החור, ולא יתפשט מתחת לציפוי למקומות שונים;
  3. תואם את הטופס. בעת ריסוס בחומר הנעה נוזלי, הממברנה המתקבלת תואמת את צורת הבסיס ואי-הסדירות שלו, מה שמקל על העבודה וגם מסיר את הסיכון לדליפות במקומות ההידוק. כידוע, הניצבים הם אחד המקומות החלשים והאחראים בכל איטום; מקדם המתיחה הוא 600%-800%. ציפוי זה קיבל מקדם מתח גדול, המאפשר לו לא להיקרע ולא להתפצל, כאשר המבנה או המבנה מתכווצים. זה מתאים היטב לצמתים דינמיים;
  4. מקדם המתיחה הוא 600%-800%. ציפוי זה קיבל מקדם מתח גדול, המאפשר לו לא להיקרע ולא להתפצל, כאשר המבנה או המבנה מתכווצים. זה מתאים היטב לצמתים דינמיים;
  5. אֵקוֹלוֹגִיָה. הוא אינו רעיל ובטוח לחלוטין ליישום, אפילו במיכלי מי שתייה.
  6. בְּטִיחוּת. זה יכול להיות מיושם על ידי ריסוס קר, בהתאמה, אינו דורש אישור עבור שריפה ועבודה מסוכנת אחרת;
  7. מהירות היישום. LC מיושם בהתזה ללא אוויר, בצוות של 2-3 אנשים, בממוצע עד 600 מ”ר ליום, מה שמאפשר לכסות נפח גדול בזמן קצר מאוד, וכתוצאה מכך עלות העבודה מופחתת. ;
  8. אַחֲרָיוּת. בהתחשב בכך שמדובר בציפוי אמין ואיכותי, רוב הקבלנים המשתמשים בגומי איכותי נותנים 7 שנות אחריות על עבודתם;
  9. מחיר. מחיר איטום גומי נוזלי נמוך ממחיר תרכובות איטום אחרות באותה איכות.

החסרונות של איטום בגומי נוזלי:

  1. מורכבות היישום;
  2. ביישום בהתזה יש צורך בציוד מיוחד. ציוד זה יקר למדי ועל מנת להשתמש בו נדרש ניסיון והכשרה;
  3. גומי נוזלי אינו יציב לממסים שונים, בהתאמה, לא ניתן ליישם אותו על קומפוזיציות שונות המבוססות על ממיסים, למשל, דבק לבידוד על בסיס מוצרי נפט או אלכוהול.

טבלת השוואה בין איטום גומי נוזלי על בסיס ביטום מושבח בפולימריםם לחומרים אחרים

 גומי נוזלי על בסיס ביטום מושבח בפולימריםיריעות ביטומניותיריעות PVC
שיטת הרכבהלֹא זָהִירירי עם מבערעם מייבש שיער וחיבור מכני
זמינות של תפריםאיןישיש
הידבקות לבסיס100%40%אין הדבקה
מקדם גמישות600-800%10-20%10-20%
מהירות התקנה מ”ר ליום400-60020-5030-60
תקופת אחריות לעבודות7 שנים3-5 שנים1-2 שנים

מאפיינים של איטום גומי נוזלי על בסיס ביטום מושבח בפולימרים:

הטבלה הבאה מציגה את התכונות הפיזיקליות והמכניות של איטום גומי נוזלי:

משקל נפחי1100 kg/m3
חוזק מתיחה ב-0°C125 kg/m2
חוזק אולטימטיבי לאחר חשיפת UV למשך 3000 שעות101 kg/m2
חוזק מתיחה לאחר טבילה במים למשך 150 שעות בטמפרטורה של 45 מעלות119 kg/m2
חוזק מותנה ברגע הקרע0,85 MPа
מתמתח באוויר1680 %
מתיחה לאחר טבילה במים למשך 150 שעות בטמפרטורה של 45 מעלות1400 %
גמישות בטמפרטורה נמוכה– 28 °С
חזור לעמדת ההתחלה כאשר מתיחה 1000%> 80 %
ספיגת מים לא יותר מ-24 שעות לפי משקל0,4 %
עמידות למים של הממברנה של 3 מ”מ0,23 MPа
איבוד נפח לאחר טבילה למשך 150 שעות בטמפרטורה של 45 מעלות4,7 %
עמידות בחום לא פחות מ85 °С
חוזק הידבקות עם הבסיס0,79 MPа

אינדיקטורים ממוצעים של צריכת חומרים:

עובי הממברנה במ”מצריכה בק”ג/1מ”ר *
2-44.9-5.5
56
68.5
*הצריכה עשויה להשתנות בהתאם ליצרן ולמותג החומר.

סוגי ציפוי גומי נוזלי עמיד למים על בסיס ביטום מושבח בפולימרים

בעל רכיב אחד

גומי נוזלי חד-רכיבי הוא חומר איטום המורכב מתוספי ביטומן, לטקס ותוספי פולימרים. תכונה ייחודית של תכשירים חד-רכיביים היא שהם מוכנים לשימוש ואינם דורשים רכיב שני לצורך פילמור. ניתן ליישם נוזל חד-רכיבי בשכבה אחת או יותר. יש ליישם את השכבות הבאות לאחר שהקודמת התייבשה.

בעל 2 רכיבים

גומי נוזלי דו-רכיבי דורש רכיב שני לצורך פילמור מלא שלו.

המרכיב השני הוא סידן כלורי מעורבב עם מים בשיעור מסוים. קומפוזיציות דו-רכיביות מיושמות בעיקר בעזרת ציוד מיוחד המספק בו זמנית את שני הרכיבים בלחץ. כאשר נפגשים על פני השטח, הנוזל יוצר ציפוי אלסטי חלק.

טכנולוגיות יישום איטום גומי נוזלי עמיד למים

תהליך הריסוס מתבצע באמצעות יחידת ריסוס מיוחדת ללא אוויר השומרת על לחץ מיוחד ומצוידת בצינורות 30-60 מטר. עם הציוד המתאים ניתן ליישם את החומר על בניין בגובה של עד 10 מטר, בעוד המתקן והחביות עם גומי נוזלי נשארים בתחתית.

כאשר מדובר בגומי נוזלי דו-רכיבי, מעורב בתהליך גם המרכיב השני, כלומר סידן כלורי מעורבב במים. הפרופורציה שבה הוא מעורבב תלוי במיכל ובגומי הנוזלי הספציפי.

בעת ריסוס גומי נוזלי כפול, משתמשים בזרבובית מיוחדת, עם שני חורים, כך ששני המרכיבים מתנגשים על פני השטח ומתרחשים פילמור והתקשות מיידית. זה אידיאלי ליישום על היסודות של בתים פרטיים ומבני מנהל, קירות מרתף ומבני בטון אחרים הממוקמים מתחת לפני הקרקע.

העבודה על ריסוס קומפוזיציות דו-רכיביות מורכבת למדי ודורשת הכשרה וניסיון הן בעבודה עם מפעל הריסוס עצמו והן ישירות עם הריסוס עצמו. ככלל, חומר בידוד דו-רכיבי מרוסס בשכבה 1 בעובי של 2-4 מ”מ.

הנחיות ליישום במריחה

גומי נוזלי יכול להיות מיושם באופן ידני על ידי מומחים באמצעות מברשת ורולר. בידוד חד רכיבי, מיושם בעיקר ב-2-3 שכבות בהתאם לבסיס – בטון, לבנים, בלוק, או מתכת, וכן בהתאם לסוג המבנה – מרתף, גג, מרפסת, מרפסת, גג, בריכה, יסוד. , קירות וכו’.

איטום באמצעות איטום נוזלי בהתזה – הנחיות יישום צעד אחר צעד:

עבודות ריסוס או מריחת איטום גומי נוזלי צריכות לקחת בחשבון את השלבים הבאים:

  1. הכנת הבסיס – ניקוי הבסיס מחומרים זרים, בליטות חדות ואבק (זהו אחד השלבים החשובים ביותר המשפיעים על כל העבודה שלאחר מכן).
  2. מריחת פריימר – עבודות מריחת הפריימר על פני השטח מתבצעות לשיפור ההדבקה או ההידבקות של החומר למשטח.
  3. אם בגומי חד-רכיבי עסקינן: יש למרוח את החומר על פני השטח, עם ייבוש כל שכבה. אם בגומי דו רכיבי עסקינן, אז מתווספים כאן עוד מספר שלבים הקשורים להתזה בקור בעזרת מכשור מיוחד: – הכנת ציוד – התזת חומר דו רכיבי – ניקוי ציוד.
חשוב: בעת ביצוע עבודות אלו, חשוב מאוד להיות בעל ידע וניסיון רלוונטי, בתיק נייד החומר לא מיושם על פי טכנולוגיה ובהתאם לא יעבוד לפי הצורך.

היכן משתמשים באיטום באמצעות גומי נוזלי על בסיס ביטום ועל אילו משטחים ניתן ליישם אותו?

בשל תכונותיו, גומי נוזלי הוא מוצר ייחודי ומתאים ליישום וביצוע עבודות איטום במבנים הבאים:

  • יסודות;
  • לוחות יסוד;
  • קירות;
  • רצפות;
  • גגות;
  • כל מבני בטון;
  • טנקים, בריכות בטון ומאגרים;
  • מרתפים;
  • מנהרות.

החומר מתאים ליישום על המשטחים הבאים:

  • בֵּטוֹן;
  • לְבֵנָה;
  • מַתֶכֶת;
  • ביטומן וציפויים אחרים, למשל, ממברנות Technoelast וסוגים אחרים של ממברנות ביטומן;
  • פוליסטירן מורחב.

איטום תשתיות בנייה עם גומי נוזלי על בסיס ביטום

איטום התשתית מומלץ לבצע בגומי כפול או חד רכיבי באופן ידני או בהתזה ללא אוויר, לא משנה אם מדובר בפלטת יסוד או בקירות יסוד. אם אתה מקפיד על כללי איטום יסודות ותקני עיצוב לגבי איטום יסודות, אז תחילה ה-LC מוחל על לוח היסוד, ואז הקירות מוקמים ומשאירים פער קטן או שחרור הלוח.

לאחר הקמת קירות היסוד, מוחל עליהם בידוד כשהכניסה לצלחת יוצרת מנעול הידראולי כביכול. איטום גומי נוזלי הוא אחד הפתרונות האמינים ביותר להגנה מפני רטיבות ביסוד הבניין, שכן לגומי הנוזלי אין תפרים, יש לו 100% הידבקות למשטח ובעל מקדם מתח גדול מספיק, המאפשר לו לא לקרוע ולא לסטות במהלך התכווצות הבניין או הבסיס עצמו.

כאשר מיישמים אותו על תשתית בטון, יש צורך להכין בזהירות את משטח התשתית, כלומר לנקות אותו מאבק, לכלוך, אלמנטים מתקלפים ופינות חדות.

לאחר מכן, על פני השטח של הקרן, יש צורך ליישם פריימר מיוחד, המתאים במיוחד לאיטום גומי נוזלי. הפריימר יעזור לשפר את ההדבקה בין איטום הגומי לבסיס עצמו. לאחר התייבשות הפריימר על הבסיס (בין 1-4 שעות, תלוי בתנאי מזג האוויר והטמפרטורה), הנוזל עצמו מוחל.

ניתן לקרוא עוד על איטום הקרן במאמרים הבאים:

התקנת תשתית איטום: שיטות, חומרים, מחירים והמלצות של מומחים

איטום אופקי של הקרן: טכנולוגיית ההתקנה והחומרים הדרושים לכך

איטום בסיס הסרט: טכנולוגיה וחומרים

איטום אבני יסוד וקירות.

איטום קירות בטון באמצעות גומי נוזלי על בסיס ביטום

באשר ליסודות, ולקירות, LC הוא אחד החומרים הטובים והאמינים ביותר לאיטום. הוא מוחל על הקירות באמצעות ריסוס ללא אוויר, יוצר אזור הומוגני, ללא תפרים, איטום עם הידבקות והידבקות מקסימלית למשטח, מה שמבטל את חדירת לחות ומים מתחתיו.

עם הצטמקות ודינמיקה, החומר נוטה להימתח, לא להיקרע. ניתן ליישם איטום גומי נוזלי על מחיצות עשויות בטון, לבנים, בלוקים, בטון סודה וכו’ עם בלוקים לא אחידים, אין צורך ביישור, שכן איטום גומי יחזור בצורה מושלמת על פני השטח.

בהתחשב באמינות ובאיכות של איטום כזה, רוב הקבלנים נותנים לפחות 7 שנות אחריות כאשר משתמשים בחומר המסוים הזה להגנה. בשכבות על קירות התשתית יש צורך להכין את התשתית מבחינת ניקויו מאבק ולכלוך, אלמנטים מתקלפים, אבנים חדות ובליטות. לפני המריחה, יש לסמן את המשטח עם פריימר מיוחד.

כאשר מורחים גומי נוזלי, ובאופן עקרוני כל חומר איטום אחר על הקירות, חשוב מאוד להכין קרש עוקף קטן בצמתים של לוחית הקיר על מנת לחתוך פינות ב-90 מעלות (מה שנקרא פילה). לאחר מריחת הגומי הנוזלי על קירות המבנה, ניתן מיד להדביק עליו את הבידוד. יש צורך להשתמש בדבק על בסיס מים, לא על בסיס אלכוהול. לאחר התקנת הבידוד על הקירות, מומלץ למרוח קרום בצורת דוקר להגנה נוספת וניקוז.

עוד על איטום הקירות תוכלו לקרוא במאמר – איטום קירות המרתף והבית מבחוץ ומבפנים.

איטום מרתפים וקירות באמצעות איטום גומי נוזלי עמיד למים על בסיס ביטום

היישום של גומי נוזלי כשכבת הגנה למרתפים נעשה בעיקר מבחוץ מאחר וחומר זה משתלב בצורה מושלמת על הבסיס. להרכב זה 100% הידבקות (הדבקה) למשטח עליו הוא מוחל, דבר שחשוב מאוד להגנה איכותית ועמידה של מרתפים מפני חדירת רטיבות ומים. הבחירה באיטום גומי נוזלי להגנה על מרתף הבית או הבניין מפני מים נובעת מהיתרונות הברורים של החומר

  1. הידבקות מושלמת – מים לא יעברו מתחת לציפוי המיושם;
  2. חוסר בתפרים – דרך התפרים מתחילים לחדור מים מתחת לציפוי המגן מלכתחילה שכן אלו המקומות החלשים ביותר;
  3. מקדם המתיחה של החומר הוא 600-800%, הוא לא יאפשר לחומר להתפזר בתפרים או להיסדק במהלך הצטמקות הבניין או דינמיקה עתידית;
  4. מהירות יישום – אפשר לכסות בין 400-800 מ”ר ליום, וזה חשוב עם לוח זמנים דחוס של עבודה.

תוכל לקרוא עוד על איטום מרתף במאמרים הבאים:

  • איטום המרתף מבפנים: שיטות, חומרים ושלבי עבודה
  • כיצד לאטום כראוי את המרתף מבחוץ

איטום בריכות מבטון באמצעות גומי נוזלי על בסיס ביטום

בריכות מגיעות בצורות שונות ולמטרות שונות. בחירת חומר איטום מתאים תלויה גם בעיצוב הבריכה ובמטרתה הסופית. גומי נוזלי 2 רכיבים, המתאים ביותר לבריכת בטון. ההרכב מרוסס על חלק הבטון של בריכה או מאגר ויוצר קרום יחיד וחסר תפרים. אם אנחנו מדברים על בריכות לא בטון, אז עדיף להשתמש בקרום גומי בוטיל כאיטום. לבריכת בטון ניתן להשתמש גם באיטום פוליאוריטן מסוג PolyFlex או איטום 2 רכיבי מינרלי מסוג HydroPaz.

איטום גגות באמצעות גומי נוזלי על בסיס ביטום

בשכבות על הגג יש להרכב הדו-רכיבי הידבקות מרבית בבטון, מתכת וכל ציפוי אחר, לרבות רעפי מתכת ישנים. נכס זה מיועד בעיקר למי שכדי לחסוך כסף לא רוצה להסיר את האיטום הישן של הגג או הגג, אלא רוצה ליישם איטום מעליו.

חשוב: כדאי לשים לב שאם מורחים גומי נוזלי על גבי הקירוי הישן, לפי סוג הממברנה המשטחת או ממברנת ה-PVC, אז במקרה של פגיעה בשטיח האיטום החדש, מים יכולים לחדור מתחת לאיטום הישן ולהמשיך. להסתובב באזור הגג שמתחתיו, שכן באיטום הישן של הגג, בניגוד לגומי נוזלי, יש חללים וחללים שדרכם המים יכולים ללכת ולעבור. אם מורחים גומי נוזלי על צלחת קירוי או על כל בסיס קשיח אחר, אז לא יהיו בו חללים בפנים, שכן יש לו 100% הידבקות לבסיס ואם הוא פגום, מים יצטברו רק במקום אחד, ולא יצטברו. לצאת לטיול על כל המשטח שמתחתיו.

עוד על איטום גגות תוכלו לקרוא במאמרים הבאים:

  • איטום הגג: שיטות בנייתו וסוגי חומרים לביצוע עבודה איכותית
  • תיקון איטום גגות: שיטות, חומרים ומחירים

איטום רצפות בטון באמצעות איטום גומי נוזלי עמיד למים על בסיס ביטום

Waterproofing of the floor is mainly performed from the inside of the room. Waterproofing of the floor happens both in a private apartment in an apartment building, and in the basement of a country house or an administrative building. 

If the amount of work on waterproofing the floor is small, it is recommended to perform work on protecting the floor with a one-component liquid rubber of the Flex-Lock Pro type or any other analog. Waterproofing of the floor is recommended to be done in 2-3 layers, with the drying of each of them. 

איטום באמצעות גומי נוזלי על בסיס ביטום: מחיר החומרים ועלות היישום ל-1 מ”ר

 מחיר החומר ל-1 ק”ג הוא $צריכה של 1м2 בק”ג לשכבהצריכה של 1м2 בק”ג לשכבה*
גומי על בסיס ביטום חד רכיבי10-141-3450-2400
גומי על בסיס ביטום דו רכיבי4-83-6540-2340

*הצריכה תלויה בגומי המיושם ובמבנה.

העלות ל-1 ק”ג משתנה, בהתאם לאיכותו וליצרן. גם הצריכה למ”ר שונה ותלויה ביצרן ובשטח עליו מרוסס או מיושם.

מכיוון שהוא לוקח יותר על פלטפורמה לא אחידה עם בליטות מאשר על בטון חלק לחלוטין. הרכבים המקומיים זולים יותר ממקבילותיהם הזרים, אך ברוב המקרים, הצריכה שלהם גדולה יותר, בהתאמה, המחיר והעלות של 1 מ”ר בסופו של דבר עולים.

כמו כן, חשוב להבין שככל שההרכב זול יותר, האיכות גרועה יותר ותקופת האחריות של יצרני העבודות מתקצרת. לדוגמה, איטום גומי דו רכיבי שונה מיצרנים באיכות הביטומן ובכמות הלטקס המוספים לו, מה שמשפיע ישירות על איכויותיו מבחינת הידבקות, מקדם מתיחה ועמידות למים.

הלטקס אינו מיוצר ברוסיה ובהתאם, מדובר ברכיב יקר למדי שמסופק מחו”ל והתשלום עבורו הוא באירו

בהתאם לכך, ככל שהעלות של איטום גומי נוזלי עמיד למים נמוך יותר, כך גדל הסיכוי שנוספו לו פחות מאותו לטקס. אם מדברים על האיכות הגבוהה של הגומי הנוזלי ועל האיזון בין עלות לאותה איכות, כיום אחד ההרכבים האיכותיים והפופולאריים בקרב חברות הבנייה הגדולות הוא הגומי הנוזלי Flexlock של חברת HYDRO הגרמנית.

החיסרון היחיד בהרכב זה הוא שהחומר כמעט ואינו זמין למכירה חופשית וניתן למצוא אותו רק אצל עוסקים מורשים וארגוני בנייה גדולים המתמחים באיטום. אבל, כמובן, זה לא הגומי הנוזלי היחיד בשוק הרוסי. יש די הרבה יצרנים, אתה רק צריך לבחור את המתאים למשימה שלך.

כאשר לומדים את עלות החומר, חשוב לקחת בחשבון גם את נפח חומרי הגלם הנרכשים. ככל שהנפח שאתה הולך לקנות גדול יותר, המחיר ל-1 ק”ג נמוך יותר ועלות האצווה בכללותה. המחירים מנסים להוזיל בקניית נפח גדול.

איטום עם אטם גומי נוזלי: מחירי יישום עבור 1 מ”ר של התזה

עלות ומחיר העבודה נעים בין 5 – 8$ לשכבה 1 בהתאם לקבלן הנבחר, מורכבות הבקשה, היקף העבודה ותקופת האחריות.

השוואה בין מחיר האיטום בהתזת איטום גומי נוזלי על בסיס ביטום ושיטות נוספות:

תיאור העבודותיחידת מידהמחיר בשקל
איטום באמצעות יריעות ביטומניותm232
איטום באמצעות ביריעות PVCm229
יישום פוליאוריאהm245
איטום באמצעות מסטיקות m212
איטום בהתזת גומי נוזלי על בסיס ביטוםm215
איטום במריחת איטום גומי נוזלי על בסיס ביטוםm221
עובד על התקנת איטום צמנט-מינרלי כפול רכיביםm228
איטום באמצעות פוליאוריטןm232
מריחת הפריימרm29

ציוד ליישום גומי נוזלי בהתזה

ציוד מיוחד משמש להתזת גומי נוזלי. יש מתקנים להתזה ללא אוויר של גומי נוזלי הפועלים על חשמל, ויש ציוד הפועל על בנזין. היתרון של מתקן המונע בנזין הוא בכך שהוא מושלם לביצוע עבודות במקומות ובאתרי בנייה בהם אין חשמל.

ציוד גומי נוזלי מורכב מהחלקים העיקריים הבאים:

  • מנוע בנזין או חשמלי
  • משאבה לרכיב A (גיר)
  • משאבה עבור רכיב B (מערבולת)
  • צינור בלחץ גבוה באורך 20-80 מטר
  • מרסס דו-ערוצים (חכה) ופירי מרסס (היוצרים שני לפידים שטוחים זהים של רכיבים מרוססים).

יצרני איטום גומי נוזלי עמיד למים

יצרנים זרים:

  • HYDRO – מותג הגומי הנוזלי FlexLock;
  • SCHOMBURG – גומי נוזלי של המותג COMBIDIC-2K-CLASSIC;
  • BASF – חומרי בידוד המבוססים על 2 מרכיבים;
  • KESTRAL – מותג LR Mulseal DP;

ביקורות צרכנים

הביקורות הבאות הושארו על ידי אנשים שונים שיש להם ניסיון באינטראקציה עם איטום גומי נוזלי על בסיס ביטום:

♦ נח – מהנדס טכנוסטרואי: איטום גומי נוזלי שימש כאיטום בסיס וקירות בניין מרכז העסקים במתקן שלנו. לאחר ייבושו נוצרה על פני השטח קרום חלק מסוג גומי. כשהפיקוח הטכני ניסה לקרוע את הבידוד מהקיר, התגלתה הידבקות מצוינת.

♦ דניאל – בעל בית פרטי: בעת תיקון והחלפת בידוד ישן של בית פרטי, השתמש הקבלן באיטום גומי נוזלי כבידוד לקירות המרתף מחוץ לבית. החומר הוכיח את עצמו כציפוי איטום איכותי ביותר שכן כעבור 8 שנים לא אותרה אף נזילה במרתף הבית למרות מי התהום הגבוהים.

♦ איתן הוא בעל בית פרטי: הוא ביצע מחדש את איטום הרול-און של המרתף שלו 2 פעמים. בפעם הראשונה 9 חודשים לאחר התקנתו, ובפעם השנייה שנתיים לאחר מכן. עם כל החלפה, נאלצתי לחפור מחדש את הבסיס שלי, לפרק את הבידוד והבידוד, למרוח שכבה חדשה, ואז לקבור הכל בחזרה. האירועים האלו עלו לי הרבה כסף, אז בפעם ה-3 החלטתי לגשת יותר ברצינות לנושא האיטום.

♦ קראתי ביקורות שונות ובחרתי באחד החומרים הטובים ביותר – במקרה זה, זה היה חומר איטום גומי נוזלי FlexLock עמיד למים. התקשרתי להתייעצות עם חברה מקצועית אשר אישרה את נכונות הבחירה שלי והמרחה עלי את החומר הנבחר בריסוס. כתוצאה מכך, השנה יעברו 7 שנים מאז שהכול יבש אצלי במרתף.

About the author

יוסף כץ

Leave a Comment

Translate »